BEROEPEN EN MERKEN SAMENWERKINGEN
Heb je ooit een beroemdheid zien adverteren voor een product of een bedrijf? Bedrijven hebben verschillende methoden om een visie op toegevoegde waarde van hun producten voor klanten te creëren via de schenkingen van beroemdheden. Een dergelijke praktijk is overal ter wereld gebruikelijk en werd vanaf de 18e eeuw beoefend. En het werkt! Waarschijnlijk heeft iedereen Michael Jordan & Nike, Charlize Theron of Johnny Depp & Dior Cosmetics, Rihanna & Puma-samenwerkingsverbanden gezien, en er zijn nog vele anderen. Aanbevelingen voor beroemdheden is wanneer beroemde personen gebruik maken van het feit dat veel mensen weten dat ze een dienst of product adverteren via professionele fotoshoots en constante aanwezigheid van die foto’s in media. Sommigen kunnen dergelijke foto’s noemen als bedrijfsfotoshoots, omdat de klant die de foto’s bestelt geen beroemd persoon is, maar het bedrijf dat het product bezit.
Tegenwoordig maakt zo’n activiteit deel uit van een groot marketingplan voor het product. Allereerst stellen bedrijven een doelgroep voor het product vast. Naderhand ontdekken ze een beroemd persoon, die aantrekkelijk en overtuigend genoeg is voor de doelgroep, om een merkambassadeur te worden. Zo’n ambassadeur zou dezelfde waarden en kwaliteiten moeten delen die het bedrijf samen met zijn product wil promoten. De logica is simpel: klanten zien hun favoriete actrice met een gloednieuwe lipstick, die haar lippen groter maken en die meteen wil kopen. Of heb je ooit een paar sneakers gekocht omdat je dacht dat je zo hoog zou springen als de pro-atleet die je hebt gezien in een tijdschrift? Als gevolg hiervan zorgt het zien van de beroemde merkambassadeur ervoor dat mensen een specifiek product associëren met de persoon die het promoot.
Mooie fotoshoots van beroemdheden met producten, gemaakt door professionele fotografen, waren overal in Amsterdam te zien. Omdat velen van ons hen zien als rolmodellen willen sommige mensen zijn zoals de beroemdheden. Daarom zou het feit zijn dat wanneer we Kendal Jenner op reclameboodschap met Pepsi op straat zouden zien, wij een halfuur later Pepsi in een winkel in de buurt zouden kunnen kopen. Het is echter belangrijk om te onthouden dat alleen celebrity-goedkeuring het succes van het bedrijf niet garandeert. Het is eerder de mix van verschillende factoren, zoals productontwerp, prijs, promotie-elementen en andere.
In onze studio in Amsterdam bieden we fotoshoots voor bedrijven, terwijl we een uitgebreide ervaring hebben met fotograferen voor de bedrijfsbehoeften, zoals advertenties van beroemdheden. Bovendien bieden we fitness- en sportfotoshoots voor atleten en amateurs. Om u aan te melden kunt u gewoon contactgegevens achterlaten en wij zullen u contacten.